BETALING

SKOLEPENGE FRA 1. JANUAR 2024
Skolepenge betales i 12 rater. Der betales måneden forud.
Bh.kl - 3. klasse pr. måned .....                                  kr. 2.250
4. - 9. klasse pr. måned .....                                       kr. 2.250
Spirerne (førskole maj/juni) pr. måned .....                kr. 2.250 (maj/juni 2024)
Der betales første gang 1. juli og sidste rate er den 1. juni.
Der gives søskendemoderation til skolepenge.
Hertil kommer betaling for lejrture for alle klasser og musik- og teaterfestival for 7. til 9. klasse. Satserne varierer pr. klassetrin, skolens kontor kan oplyse de aktuelle priser.

Satsen reguleres pr. 1. januar det følgende år.

SKOLEFRITIDSORDNING - KLUBBEN
Der betales i 11 rater.
Bh.kl-3. klasse (11 betalingsrater) pr. måned .....      kr.  1.050
Spirerne (klub maj - juni) pr. måned ….. kr.  1.050
Der betales første gang 1. august og sidste rate er den 1. juni.
Satsen reguleres august det følgende år.

Klubben (SFO) ses som en integreret pædagogisk del af skolens samlede pædagogiske tilbud.

ALMUS - AMAGER LILLESKOLES MUSIKSKOLE
Alle elever på Amager Lilleskole er medlemmer af ALMUS og har adgang til alle de tilbud om musikundervisning der er i ALMUS. Alle elever betaler et månedligt kontingent på 50 kr. i 11 rater (årligt 550 kr.).

INDMELDELSESGEBYR
Ved indmeldelse betales et indmeldelsesgebyr til skolen på 2.000 kr. Hvis et barn indmeldes på et senere klassetrin, betales et tilsvarende gebyr samt udligning af opsparing i klassen til lejrskoler.

UDMELDELSE
Udmeldelse kan ske med tre måneders varsel til udgangen af en måned. Elever i 9. klasse udmeldes automatisk ved skoleårets afslutning. Sidste rate i et skoleår betales den 1. juni.

Ved udmeldelse betales der for indeværende måned samt tre måneders skolepenge. Gebyr og indbetalinger til lejrskole tilbagebetales ikke.

BETALINGSSTRUKTUR
Der betales i måneden forud. Skolepenge for august opkræves første bankdag i juli (ingen opkrævning for fritidsordning). Skolepenge for september og betaling for fritidsordning for august opkræves begge den første bankdag i august måned. Den sidste rate for både skolepenge og fritidsordning opkræves den første bankdag i juni måned.

PBS
Betalingen skal tilmeldes betalingsservice (PBS). Ved manglende tilmelding til PBS opkræves et administrationsgebyr på 85 kr. pr. måned.

RESTANCE
Ved for sen indbetaling opkræves et rykkergebyr på 100 kr. samt morarenter pr. påbegyndt måned.

TILSKUD TIL SKOLEPENGE
Der kan søges om tilskud til skolepenge og klubben igennem en statslig puljeordning (Fordelingssekretariatet). Dette gøres helst inden skoleårets begyndelse dog senest den 15. august. Ansøgningsblanketter udleveres via SkoleIntra. Ansøgning skal være underskrevet af begge forældre, når man bor sammen og har fælles forældremyndighed. Der indhentes indkomstoplysninger ved behandling af fripladsansøgning. Alle oplysninger behandles fortroligt og efter gældende persondataforordning.

Akutpulje: Skolen kan i en begrænset periode yde tilskud til skolepengebetalingen. Tilskud kan søges, hvis forældrenes økonomiske situation uforudset forringes (ved kritiske hændelser) med risiko for udmeldelse af eleven som følge deraf. Kontakt skolens ledelse, hvis du har brug for at søge tilskud.

LEJR- OG STUDIETURE
På Amager Lilleskole tager alle klasser ofte på lejr- og studieture. I den forbindelse opspares der igennem skoleåret, ud over de almindelige skolepenge, et beløb til dækning af udgifterne for lejrturen (bortset for lønudgifter).
Skolen dækker alle lønudgifter. Forældre dækker alle øvrige udgifter (700-5000 afhængigt af destination).

Ud over lejrture i klasserne deltager Amager Lilleskoles 7. til 9. klasse i Lilleskolernes årlige musik- og teaterfestival i juni måned. Betalingen til dette forventes at være på godt 1.000 kr. Der opspares i de 10 foregående måneder til dette.

ERSTATNINGSANSVAR

Eleverne kan gøres erstatningsansvarlige for skader på skolens ejendom (herunder materialer) jfr. lov om hæftelse for børns erstatningsansvar.

Skolepengebetaling