Opskrivning

Det er muligt at blive skrevet på venteliste til både kommende børnehaveklasser og til eksisterende klasser. Opskrivningen sker ved at udfylde et opskrivningsskema og betale et engangsgebyr på kr. 490,00 til skolens konto.

Link til ventelistesystem her

Oplysning vedr. behandling af personoplysninger her

Optagelse sker efter følgende kriterier:

1. Søskende har fortrinsret. Ved søskende forstås børn der har mindst en far eller mor til fælles og/eller sammenbragte børn på samme folkeregisteradresse.

2. En hensigtsmæssig kønsfordeling i klasserne tilgodeses.

3. Anciennitet følger opskrivningstidspunktet.

Der optages normalt 24 børn i børnehaveklassen. For de øvrige klasser tages der individuelt stilling til, hvordan børnegruppen fungerer, inden der tages nye børn ind.  For børn med behov for vidtgående specialundervisning, tages der stilling til den eksisterende børnegruppes sammensætning, behov og ressourcer. Vores generelle indstilling er, at alle børn fortjener såvel en chance som det tilbud, der er bedst for det enkelte barn.

Er der frie pladser i eksisterende klasser, så kontaktes familien, og der inviteres til en gensidig forventningsafklarende samtale med hjemmegruppelærerne. Før evt. prøveperiode i klassen skal barnet opskrives på ventelisten. Optagelse forudsætter, at familien har orienteret sig på skolens hjemmeside inden optagelse vedr. skolens værdier, vedtægter, priser mm.

Udmeldelse
Udmeldelse kan ske med tre måneders varsel til den 1. i en måned.

Personoplysninger

Amager Lilleskole har brug for at indhente personoplysninger om elever og deres forældre i forbindelse med opskrivning og optagelse på skolen. Skolen anvender alene disse personoplysninger med henblik på at opfylde skolens forpligtelse som skole.

Såfremt der ikke længere ønskes opskrivning til Amager Lilleskole, skal skolen informeres, hvorefter opskrivningsoplysninger vil blive slettet.