Sukkerpolitik

Sukkerpolitik på Amager Lilleskole

Der må ikke indtages sukkerholdige fødevarer på Amager Lilleskole i skoletiden. Hvis lærerne opdager, at eleverne har slik, bliver det konfiskeret og efterfølgende smidt ud.

Ovenstående gælder sukkerholdige fødevarer som er:

• Sodavand, energidrik, saftevand & kakao

• Is, slik, bolcher, chips & popcorn, chokolade & kage, tyggegummi.

Det er tilladt, at klassen har en kageordning, og man kan tage søde ting med til sin fødselsdag.

Nissevenner kan også udløse små søde pakker. Her er der i klassefællesskab aftalt et beløb.

Det er ikke tilladt at spise i timerne, medmindre andet er aftalt. Det anbefales gerne, at eleverne har en snack med i madpakken, der kan indtages i pausen mellem timerne.

En flaske vand er tilladt at medbringe til timerne.

Derudover kan Amager Lilleskole ikke anbefale (kop)nudler som et fornuftigt frokostvalg. Derimod anbefaler vi en næringsholdig og varieret madpakke, der giver energi til en hel skoledag.